lördag 26 maj 2012



Turen slutade med 6st i båten med topp på 90cm en lugn och skön tur där jag mest njöt av fina vädret... Jag brukar ofta få frågan vart jag fiskar och vart jag fångat mina stora,det är som med svampställen i skogen,alltså i sjön,då jag fiskar från blekinge i söder till stockholm i norr är det svårt att namnge ett favoritvatten,men jag fiskar mest i hemmavatten från timmernabben till västerviks skärgård och här har jag fått fisk över metern i nästan alla vikar på olika beten,man blir många gånger förvånad när man glider in i en för ögat död vik,men fiskar man av den noga ger det ofta resultat.....Några tips: Välj ut ett mindre område...Fiska där ofta och nogrant....Prova både djupt o grunt....Tro på det du gör även om du inte får fisk,dom finns där.....Sätt på ett favoritbete fiska med det tills du får kontakt med fisk....Ge inte upp envisheten ger fisk....Ha inte för bråttom hugger det inte där du är hugger det förmodligen inte i nästa vik heller......På bild glupsk gädda och 90cm gädda..Skitfiske på er och Bänd Hårt Nicke !!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar