fredag 18 maj 2012

STORGÄDDA !!!!


Tjena då var det dags igen jag och Andreas hade tänkt fiska hela dagen men pga jobb o annat ställde vi in fisket,på eftermiddagen fick jag en sån där magkännsla jag ringde upp Andreas.... vi måste ut jag är fiskesugen och han var inte sen o hänga på vi åkte till ett ställe där vi haft kontakt med stora fiskar tidigare,det var trögt,dom är här sa jag vi måste nöta igång dom sagt o gjort efter ca halvtimmen börjar det hända lite,följare,stötar,jag krokar på en 3-4kilos sen får vi se en sån jättevirvel mellan våra beten o nu snackar vi virvel som utsläppet vid liljeholmens ljusfabrik det där är en riktigt stor säger jag och låter andreas fiska på det området,jag börjar kasta åt ett helt annat håll efter 10min hugger det igen känns inte som någon jätte men Andreas skriker den är stor,håven,det bara välver i ytan jag har inte sett den än men så dyker det upp en jätteskalle,då säger jag helt lungt tror vi behöver håven !! Efter div stök o bök eftersom håven var för liten så låg fisken i båten (Tack Andreas för landningen) 12,41kg 116cm lång skönhet äntligen över 12kg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar