fredag 18 maj 2012


Tre fiskar i båten blev det denna fina vårkväll då fisket dog ut fullständigt,vinden stillade ut och inte en krusning på vattenytan, inga betesfiskar som vakade inga gäddor som jagade bara ett allmänt lugn,det ända som hördes var västergöken Andreas kollade på mej och sa vi åker hem va jag nickade instämmande,det var två ganska nöjda fiskare som åkte hem med vårens mål uppnått gädda över 12kg !!! Nu blir det svårare nästa mål är 15kg gränsen men den är inte omöjlig då fisken jag fick precis lekt och var helt tom i magen vi får hoppas på ett återsende i höst,nu ska jag bara njutfiska resten av året och hoppas på att mina kamrater i teamet har skitfiske och får bända tungt och som jag brukar säga "Bänd Hårt Nicke" PS det kommer snart ett inlägg om bete hur var och kanske några tips !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar