måndag 6 maj 2013

Jakten På Bågarna


Nu har jag och farsgubben varit iväg under helgen på äventyr igen med 2 stora gäng, 13 resp 11 personer i Strömmhult för att Fiska regnbåge.
Kanonväder och mycket fisk blev det men tyvärr lite för lite sömn som alltid.
Det togs med första gänget 34 Regnbågar och 16 Öringar och 37 Regnbågar och 16 Öringar med andra gänget så det går inte att klaga på.
Snittet för alla 3 dagarna låg runt ca 3kilo på regnbågarna med en topp på 4,8kg som jag tyvärr inte fick utan fick nöja mig med 4.1 som topp dock fick jag Störst Öring på ca 3kilo:)
Nu är det bara att vänta på att hösten ska komma innan nästa pass till Strömmhult och medans man väntar  så för man jaga gädda med mina ArmaGäddon-pojkar.
Snart får ni läsa vad resten av teamet gjorde medans jag fiskade båge.
Ha d´tills nästa inlägg:)
//Sandeen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar