lördag 14 april 2012

Klantbom!!!



Så här glad är man när man missat en 10++fisk pga klant,otur och hjärnsläpp !! Vi har ett kanonfiske efter en trög start,då det börjar lossna ordentligt vid en djupkant och vi börjar få fina fiskar på 80-85cm Andreas (sillen) får en fin som vi tänkt fota till bloggen han hänger över relingen o krokar loss när det klipper på mitt bete mothugget sitter bra första tanken är att det är en liknande som sillens så jag släpper i draggen för att inte driva förbi det heta stället tappar lite kontakt men den sitter kvar den kommer med ganska så lätt så jag tänker att jag pressar över den på motsatt sida plötsligt släpper sillen sin fisk och skriker jag måste hjäpa dig den är stor hur stor svarar jag...den är jättestooooor skriker sillen och så får jag värsta spöböjet jag på ena sidan av båten sillen o fisken på andra och där får jag kortslutning fisken trycker mot djupet och sliter sig jag frågar igen hur stor? Sillen behöver inte svara jag ser på hans ansiktsutryck att det var den större......Jag återhämtade mig inte riktigt den dagen trots att fisket var bra med 44st i båt som kunnat varit tresiffrigt om vi inte lämmnat ställen som bara gav snipor,andra 10+ bommen i år om fiskegudarna är med mig kommer nästa stora vara super stor!! Bara och bita ihop o komma igen......:-))

1 kommentar:

  1. Den sitter snart! bara att kötta på, ni har förbannat bra fiske fan så nu blir jag avis!
    / skinnet

    SvaraRadera